Αγωγής Υγείας - Δημοτικό Σχολείο Μεγάλης Παναγίας

Αναζήτηση
Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού

Αγωγής Υγείας

Δραστηριότητες

Αγωγή Στοματικής Υγείας: «Δόντια Γερά, Χαρούμενα Παιδιά»


Τάξη Β
, Σχολικό έτος: 2012 2013
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Παπασαραφιανός Θανάσης & Κουκουρίκος Παναγιώτης

Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης και του προγράμματος «Αγωγή Στοματικής Υγείας», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β
τάξης έγραψαν και έστειλαν στο διαγωνισμό του προγράμματος ένα ποίημα με τίτλο «Δόντια Γερά, Χαρούμενα Παιδιά».

Κάθε μικρό παιδάκι έχει 20 δοντάκια
και όταν μεγαλώσει 32 δοντάκια
Για να μην αρρωστήσουν
και για να μη χαλάσουν
τα όμορφα δοντάκια,
όλα τα μικρά παιδάκια
πρέπει να τα προσέχουν
σαν τα δυο τους τα ματάκια

Όμορφα δοντάκια, χαρούμενα παιδάκια
Όμορφα δοντάκια, χαρούμενα παιδάκια

Τα δόντια μου βουρτσίζω για να
ναι καθαρά
κοπτήρες και κυνόδοντες να τα
χω αστραφτερά
Κάθε πρωί και βράδυ για να είναι λαμπερά
παίρνω την οδοντόβουρτσά μου και τα κάνω αστραφτερά
Τα βουρτσίζω κάθε μέρα για να είναι πιο γερά
και σε όλους να χαρίζω χαμόγελα πολλά
Τα δόντια μου βουρτσίζω, το στοματάκι μου γυαλίζω,
τα δόντια μου βουρτσίζω, χαμόγελα χαρίζω

Καθαρά δοντάκια, χαρούμενα παιδάκια
Καθαρά δοντάκια, χαρούμενα παιδάκια

Αν δεν πλένεις τα δοντάκια κάθε βράδυ και πρωί
σίγουρα η τερηδόνα θα
ρθει να σε επισκεφτεί
Κάθε βράδυ η τερηδόνα πάει σ
όλα τα δοντάκια
και χαλάνε και χρειάζονται μικρά σφραγισματάκια
Στον οδοντίατρο πηγαίνω και μου δίνει συμβουλή
τα δοντάκια μου να πλένω κάθε βράδυ και πρωί
Τον ακούω και τα πλένω, δόντια έχω δυνατά
και χαμόγελα χαρίζω λαμπερά

ΔΟΝΤΙΑ ΓΕΡΑ, ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΔΟΝΤΙΑ ΓΕΡΑ, ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ




Κυκλοφοριακή Αγωγή: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο χωριό και στην πόλη»


Τάξη Γ’, Σχολικό έτος: 2012 – 2013
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Κουκουρίκος Παναγιώτης


Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης και του προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής: «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο χωριό και στην πόλη», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ τάξης χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και η κάθε ομάδα έγραψε από ένα παραμύθι.
Τα παραμύθια είχαν σαν θέμα τις πινακίδες και τα φανάρια και όλα ξεκινούσαν με τη φράση «Ένα πρωί τα παιδιά ξύπνησαν στη Μεγάλη Παναγία και...» για την κάθε ομάδα συνέβαινε και κάτι διαφορετικό. Για την πρώτη ομάδα τα φανάρια είχαν γίνει κίτρινα, για την δεύτερη ομάδα οι κυκλικές πινακίδες είχαν γίνει πράσινες, για την τρίτη ομάδα οι τριγωνικές πινακίδες είχαν γίνει μπλε και για την τέταρτη ομάδα οι πληροφοριακές πινακίδες είχαν γίνει κόκκινες. Κάτι πήγαινε στραβά. Η κάθε ομάδα έγραψε ένα παραμύθι για να λύσει το μυστήριο και στο τέλος του παραμυθιού όλα τα φανάρια και όλες οι πινακίδες θα έπρεπε να είναι στο φυσιολογικό τους χρώμα.
Οι μαθητές αφού έγραψαν τα παραμύθια τα πληκτρολόγησαν στον υπολογιστή. Στη συνέχεια, ζωγράφισαν εικόνες για τα παραμύθια και χρησιμοποιώντας το σαρωτή (scanner) τις πέρασαν στον υπολογιστή. Στο τέλος, μορφοποίησαν τα παραμύθια και τα εκτυπώσανε.

Διαβάστε τα 4 παραμύθια:
«Οι πινακίδες και τα φανάρια αλλάζουν χρώμα»
…και τα παιδιά στην Μεγάλη Παναγία λύνουν τα 4 μυστήρια…!!!

Α. Αγωγή υγείας υπαίθρου - Αγωνιστικός Προσανατολισμός (Orienteering)


Δημοτικό Σχολείο Μ. Παναγίας
Υπεύθυνη: Σαμαρά Χριστίνα  Π.Ε. 11 Φυσικής Αγωγής

Τάξεις Γ-Δ1


Σ αυτό το πρόγραμμα κάναμε:
α) δραστηριότητες αναψυχής σε ανοιχτούς  χώρους για καλλιέργεια συνεργασίας, ομαδικότητας, υπευθυνότητας, ρόλων κ.τ.λ. Γνωρίσαμε σπορ υγείας και αναψυχής και κατασκευάσαμε παλιά και νέα παιχνίδια με τη βοήθεια όλης της οικογένειας.
β) Στον αγωνιστικό προσανατολισμό κατασκευάσαμε χάρτες (του σχολείου ,της αυλής ,του χωριού κ.τ.λ.) και πυξίδες με φελό ,νερό και μαγνητισμένη βελόνα.
Μελετήσαμε τους αστερισμούς (μικρή και μεγάλη Άρκτο) και τον Πολικό Αστέρα που δείχνει το Βορρά.
Στο σχολείο κάναμε μια έκθεση των παιχνιδιών που κατασκευάσαμε. Ευχαριστούμε τους γονείς ,τους συγγενείς και όσους βοήθησαν τους μαθητές .



Οι φωτογραφίες είναι σε χαμηλή ανάλυση για προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών

Πρώτες Βοήθειες σε μαθητές δημοτικού  σχολείου

Υπεύθυνη: Σαμαρά Χριστίνα  Π.Ε. 11 Φυσικής Αγωγής
Τάξεις Γ-Δ1


Στις πρώτες βοήθειες κάναμε πολλές εργασίες και πολλούς κανονισμούς για πρόληψη και αντιμετώπιση ατυχημάτων. Δηλαδή μάθαμε πώς να προστατεύουμε και να προσέχουμε τον εαυτό μας από τα ατυχήματα. Επίσης εξασκηθήκαμε με διάφορους τρόπους πώς να ειδοποιούμε τους μεγάλους σε ότι συμβεί.





Στοματική Υγιεινή

Τάξη: Β΄  2011-2012
Υπεύθυνοι: Κλητσινίκος Δημήτριος & Τρουλιανού Παρασκευή

Στοματική υγιεινή
Το πρόγραμμα στοματικής υγιεινής υλοποιήθηκε από τους μαθητές της Β΄τάξης.
Ξεκινήσαμε με τη γνωριμία της στοματικής κοιλότητας , την ανατομία των δοντιών , την επιστημονική ονομασία καθενός και το ρόλο που παίζει κάθε δόντι σε όλες τις δραστηριότητές μας ( μάσημα τροφής , ομιλία , σωστή άρθρωση , χαμόγελο ) .
Συνδυάσαμε την υγιεινή διατροφή με τα γερά δόντια .
Μιλήσαμε και είδαμε  σε φωτογραφίες και βίντεο  παθήσεις των δοντιών , πώς μπορούμε να τις αποφύγουμε και πώς περιποιούμαστε τα δόντια μας.
Καλέσαμε οδοντίατρο ο οποίος μας μίλησε για την υγιεινή των δοντιών , το σωστό πλύσιμο τους και τη σχέση που υπάρχει με την υγιεινή διατροφή και γερών δοντιών : ( βιωματική προσέγγιση , περιποίηση δοντιών ) .
Απόκτηση θετικής συμπεριφοράς απέναντι στον οδοντίατρο .
Συνδυάσαμε το πρόγραμμα με τα αντίστοιχα γνωστικά αντικείμενα ( Γλώσσα , Μαθηματικά , Μελέτη , Εικαστικά ).
Μοιράσαμε στους μαθητές του σχολείου κατάλογο με τροφές που βλάπτουν και τροφές που ωφελούν τα δόντια .
Διαβάσαμε σχετικά παραμύθια.
Ζωγραφίσαμε τα δόντια και από κάτω γράψαμε κείμενα με την χρησιμότητα καθενός.
Συγκρίναμε δόντια ανθρώπων με άλλα ζώα ( σαρκοφάγα – φυτοφάγα ) και είδαμε ομοιότητες και διαφορές .
 Κατασκευάσαμε αμφίσα με τα δόντια και την ονομασία τους.
Μαζέψαμε συσκευασίες τροφίμων και γνωρίσαμε τα βασικά χαρακτηριστικά τους και το πόσο υγιεινά είναι .
Παίξαμε διάφορα παιχνίδια  με τον Η/Υ με το λογισμικό που πήραμε από το ΥΠΔΒΜΘ.
Τέλος επισκεφτήκαμε τοπικό οδοντιατρείο και οδοντίατρο και ενημερωθήκαμε για τα μηχανήματα που χρησιμοποιούν , τα υλικά , τις τεχνικές διατήρησης γερών δοντιών  κλπ .
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε μέσα στα προβλεπόμενα δίωρα .
Οι εντυπώσεις των μαθητών και οι γνώσεις που απέκτησαν είναι πολύ σημαντικές καθώς επίσης και η δημιουργία καλού κλίματος  συνεργατικότητας και καθημερινή πλέον περιποίηση των δοντιών και του στόματος γενικά .


Διατροφική Αγωγή

Τάξη: ΣΤ΄    2011-2012
Υπεύθυνος: Πασχάλης Κωνσταντίνος & Κόθρος Αθανάσιος

 Υποθέματα που προσεγγίστηκαν:
α)Διατροφικές συνήθειες στην οικογένεια
β)Μεσογειακή διατροφή
γ)Παραδοσιακή διατροφή /η φιλοσοφία των γιαγιάδων

Παιδαγωγικοί στόχοι που τέθηκαν
:
 Η συνειδητοποίηση της διατροφικής αξίας των τροφών
Η ικανότητα λήψης αποφάσεων κάθε φορά  για ζητήματα υγείας
Η παράλληλη ευαισθητοποίηση των γονέων

Μεθοδολογία υλοποίησης συνεργασία με άλλους φορείς 
:
Οι μαθητές: κατέγραψαν τις διατροφικές τους συνήθειες, συνέλεξαν παραδοσιακές συνταγές και ανά ομάδες δημιούργησαν αφίσες με τις ομάδες των τροφίμων.
Με τη βοήθεια γεωπόνου, διδάχθηκαν την αξία και την καλλιέργεια των λαχανικών. Προχώρησαν επίσης στη δημιουργία λαχανόκηπου στην αυλή του σχολείου.
Επισκέφθηκαν εργοστάσιο αρτοπαρασκευασμάτων, συμμετείχαν στην παραγωγική διαδικασία και συνέλεξαν πληροφορίες για τη θρεπτική αξία των δημητριακών.
Ήρθαν σε επαφή με διατροφολόγο κι ενημερώθηκαν για την αξία της μεσογειακής διατροφής. Κατασκεύασαν την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής καθώς επίσης και του διατροφικού πιάτου.
Οι μαθητές παρουσίασαν ανά ομάδες το φωτογραφικό υλικό, τις αφίσες και τα διατροφικά πιάτα που κατασκεύασαν.
Έγινε χρήση της  διαθεματικότητας και στη  διδακτική  ώρα των μαθηματικών δούλεψαν τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων με ποσοστά, στη διδακτική ώρα των Η/Υ με ραβδογράμματα και χρησιμοποιώντας το power point παρουσίασαν στους γονείς τα αποτελέσματα της εργασίας στο τέλος του σχολικού έτους. Παράλληλα στη διδακτική ώρα των γαλλικών διδάχθηκαν τις ομάδες τροφίμων στα γαλλικά.
Με τη συνεργασία της διατροφολόγου, προχώρησαν στην εκτέλεση απλών παραδοσιακών συνταγών, χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη τα λαχανικά του λαχανόκηπου που οι ίδιοι καλλιέργησαν.

Υγιεινή Διατροφή

  Τάξη  Δ2                        
 Υπεύθυνος  εκπαιδευτικός: Κίκας Ιωάννης

 
Η κακή διατροφή σήμερα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την εμφάνιση πολλών νοσημάτων (καρκίνος, καρδιοπάθειες, διαβήτης κ. ά) καθώς και της παχυσαρκίας .
       Οι άνθρωποι  πρέπει από μικρή ηλικία να μαθαίνουν να διατρέφονται σωστά. Το σχολείο μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο και να βοηθήσει στην επίτευξη αυτού του σκοπού.
       
      Η εργασία που δημιουργήσαμε έχει σκοπό να προάγει την ευαισθητοποίηση των παιδιών σε θέματα που αφορούν την προστασία της υγείας και ιδιαίτερα την υιοθέτηση στάσεων με σκοπό τη σωστή διατροφή.
     
      Στόχοι
Η απόκτηση έγκυρων πληροφοριών και επιστημονικών γνώσεων σχετικών με τις διατροφικές συνήθειες.
Η ευαισθητοποίηση για την προστασία της υγείας τους, μαθαίνοντας να διακρίνουν τις τροφές σε υγιεινές και μη.
Να κατανοήσουν την προέλευση των τροφών και τις επιδράσεις στην υγεία τους.
Εμπλουτισμός του λεξιλογίου και η ανάπτυξη του προφορικού λόγου και της επικοινωνίας.
Η διέγερση της πρωτοβουλίας, της δημιουργικής ικανότητας και της φαντασίας.
Να μάθουν να συλλέγουν πληροφορίες από βιβλία, ηλεκτρονικό υπολογιστή κ.ά.


Κυκλοφοριακή Αγωγή

Τάξη  ΣΤ 2                           
Υπεύθυνος  εκπαιδευτικός: Παπαευαγγέλου  Ιωάννης


Η εργασία έγινε στα πλαίσια  της Ευέλικτης Ζώνης.
Oι ανάγκες που μας οδήγησαν στην επιλογή του θέματος και τη σύσταση της ομάδας κυκλοφοριακής αγωγής:
    Η επιλογή του θέματος έγινε με αφορμή το ότι υπάρχουν πάρα πολλοί μαθητές που χρησιμοποιούν για την μεταφορά τους (συνήθως ποδήλατα ή μηχανάκια), οι οποίοι δεν φορούν κράνος, κάνουν σούζες, κόντρες, παραβάσεις κ.α. ... που δυστυχώς έχουν ως αποτέλεσμα να γίνονται πάρα πολλά τροχαία ατυχήματα κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

 Παραδείγματα "προς αποφυγήν" υπάρχουν πολλά: το πλήθος των τροχαίων όλο και αυξάνεται, σε όλη την Ελλάδα. 
 Στον τόπο που ζούμε: Η άναρχη στάθμευση των αυτοκινήτων στο κέντρο του χωριού μας, η εμφανής έλλειψη χώρων στάθμευσης, η ελλιπείς σηματοδότηση οι παραβάσεις του ΚΟΚ έχουν ως αποτέλεσμα τους μικροτραυματισμούς και άλλα  δυσάρεστα  περιστατικά.
 Τα παιδιά θέλησαν να μάθουν περισσότερα πράγματα , διάφορα θέματα σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή οπότε ήταν η κατάλληλη ευκαιρία για ασχοληθούμε με το θέμα . Επίσης η θέση του Σχολείου μας δίπλα στο κεντρικό δρόμο του χωριού, η καθημερινή διέλευση του, αλλά και ένα μικροατύχημα μέσα στο χωριό, ήταν ένα ακόμη έναυσμα για τα παιδιά.

Σκοπός του Σχεδίου Εργασίας
 Τα παιδιά να γνωρίσουν με λεπτομέρειες τα σήματα της Τροχαίας και έτσι να μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους δρόμους.
 Σκοπός μας είναι να κάνουμε τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι η έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής των φίλων μας, των συνανθρώπων μας κι εμάς των ίδιων είναι η αιτία που προκαλεί τα τροχαία ατυχήματα και τις συνέπειες τους.
 Στόχος μας είναι επίσης να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι τα μέσα μετακίνησης υπάρχουν για να κάνουν τη ζωή μας εύκολη και ευχάριστη και όχι να την μετατρέπουν σε τραγωδία...
 Η συνεργασία και οι συζητήσεις μέσα στην ομάδα, η έρευνα, οι εκδηλώσεις που γίνονται, ελπίζουμε να πείσουν τους συμμαθητές μας ότι η τήρηση των κανόνων κυκλοφοριακής αγωγής πρέπει να τους γίνει τρόπος ζωής, ότι δεν είναι θέμα τυπικό, αλλά ζήτημα ουσίας, ζήτημα σεβασμού της ίδιας της ύπαρξης... ώστε η ζωή μας να έχει νόημα, ώστε τη ζωή μας να μην αφήσουμε κανείς άδικα να την κλέψει

Οι διδακτικοί στόχοι της εργασίας είναι :

Να γνωρίσουν οι μαθητές τι σημαίνει « Κυκλοφοριακή Αγωγή» Να αντιληφθούν πώς λειτουργούν τα σήματα και τι σημαίνει το καθένα. Να μπορούν σε κάποια στιγμή να εφαρμόσουν με επιτυχία αυτά που θα μάθουν κατά τη διάρκεια της εργασίας. Να αναγνωρίσουν τα λάθη στη οδική τους συμπεριφορά και να καταφέρουν να τα διορθώσουν.  
Ενεργοποίηση όλων των αισθήσεων των παιδιών με εργασίες δημιουργικές, θεατρικό παιχνίδι και άλλες δραστηριότητες.  
Να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά σε διάφορα θέματα Κυκλοφοριακής Αγωγής Να αποκτήσουν κυκλοφοριακή συνείδηση Να αποκτήσουν θετική στάση στα θέματα οδικής ασφάλειας.  
Οι μαθητές μέσα από τις δραστηριότητες προβληματίστηκαν για διάφορα θέματα οδικής συμπεριφοράς, διαφώνησαν και μάλιστα έντονα πολλές φορές , αλλά τελικά κατάφεραν να οδηγηθούν σε κάποια συμπεράσματα και τρόπους αντιμετώπισης των διαφόρων προβλημάτων που απασχολούν την κοινωνία όπως π.χ. τον υπερβολικό αριθμό των νεκρών κάθε χρόνο από τα ατυχήματα.









Σεισμοί -πρόληψη και προστασία

Τάξη  Ε 2                         
Υπεύθυνος  εκπαιδευτικός: Παπαευαγγέλου  Ιωάννης


Η εργασία έγ
ινε στα πλαίσια  της Ευέλικτης Ζώνης.
Με  αφορμή  τους  τελευταίους  μεγάλους  και  καταστροφικούς  σεισμούς  που  έγιναν  σε  μερικές  χώρες , αλλά  και  την  ενημέρωση   και  εφαρμογή του  προγράμματος  για  τους  σεισμούς  από  το  σχολείο  μας  αποφασίσαμε  μαζί   με  το  δάσκαλο  μας  και  με  παρότρυνση  του  να  ασχοληθούμε  με  τους  σεισμούς  την  πρόληψη  και  την  προστασία  από  αυτούς .
Αρχίσαμε  να  ασχολούμαστε  μ’ αυτήν  περίπου  στα  μέσα  του  Οκτώβρη  και  τελειώσαμε  την  εργασία  μας  τέλος  Φλεβάρη .
Μαζέψαμε  στοιχεία  από  το  ίντερνετ  , από  βιβλία , από  έντυπα  και  φυλλάδια  και  μετά  από  συλλογική προσπάθεια  και  συζήτηση  τα  χωρίσαμε  σε  κατηγορίες  και  τα  βάλαμε  σε  σειρά , και  δημιουργήσαμε  την  εργασία  αυτή , που  ελπίζουμε  όπως  μας  έμαθε  πολλά  εμάς  να  χρησιμεύσει  και  σε  άλλα  παιδία  για  να  μάθουν  να  προστατεύονται  από  τους  σεισμούς .
Γιατί  η  πρόληψη   και  η  προστασία  είναι  το  Α  και  το  Ω  για  την  ασφάλεια  μας  από  τους  σεισμούς .
Στο  τέλος  αποφασίσαμε   να  κάνουμε   και  ένα  παραμύθι  με  θέμα  το  σεισμό , για  τα  μικρά  παιδία  αλλά   και  για  τους  μεγάλους .

Σκοπός του Σχεδίου Εργασίας
 Τα παιδιά να γνωρίσουν με λεπτομέρειες τα σήματα της Τροχαίας και έτσι να μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους δρόμους.
 Σκοπός μας είναι να κάνουμε τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι η έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής των φίλων μας, των συνανθρώπων μας κι εμάς των ίδιων είναι η αιτία που προκαλεί τα τροχαία ατυχήματα και τις συνέπειες τους.
 Στόχος μας είναι επίσης να συνειδητοποιήσουμε όλοι ότι τα μέσα μετακίνησης υπάρχουν για να κάνουν τη ζωή μας εύκολη και ευχάριστη και όχι να την μετατρέπουν σε τραγωδία...
 Η συνεργασία και οι συζητήσεις μέσα στην ομάδα, η έρευνα, οι εκδηλώσεις που γίνονται, ελπίζουμε να πείσουν τους συμμαθητές μας ότι η τήρηση των κανόνων κυκλοφοριακής αγωγής πρέπει να τους γίνει τρόπος ζωής, ότι δεν είναιέμα τυπικό, αλλά ζήτημα ουσίας, ζήτημα σεβασμού της ίδιας της ύπαρξης... ώστε η ζωή μας να έχει νόημα, ώστε τη ζωή μας να μην αφήσουμε κανείς άδικα να την κλέψει.
Περιεχόμενα:
Δομή  του  εσωτερικού  της  γης
Λιθοσφαιρικές  πλάκες  της  γης
Σεισμός
Σεισμός  πριν  &  μετά
Είδη   σεισμού
Στοιχεία  του  σεισμού
Παραδόσεις  και  δοξασίες  για  τους  σεισμούς
Χρονολογικός  πίνακας  ιστορίας  της  σεισμολογίας  στην  αρχαία  Ελλάδα
Πρόγνωση  σεισμών
Σεισμολόγος  &  σεισμογράφος
Σεισμικά  όργανα
Πώς  μετράμε  τους  σεισμούς
Σεισμοί  και  παλιρροιακά  κύματα
Το   ελληνικό  σεισμικό  τόξο
Οι  σεισμοί  στην  Ελλάδα
Καταστροφικές  συνέπειες  των  σεισμών
Ο.Α.Σ.Π.
Βασικές  οδηγίες  προστασίας
Τα  παιδιά  ζωγραφίζουν το  σεισμό
Οι  σκέψεις  των  παιδιών  για  το  σεισμό
Το  παραμύθι  μας  





Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές .
Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού