Περιβαλλοντικής Εκπ/σης - Δημοτικό Σχολείο Μεγάλης Παναγίας

Αναζήτηση
Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού

Περιβαλλοντικής Εκπ/σης

Δραστηριότητες

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: «Το δάσος και τα τέσσερα στοιχεία της φύσης»


Τάξη Δ’, Σχολικό έτος: 2012 – 2013
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Κουκουρίκος Παναγιώτης


Στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης και του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: «Το δάσος και τα τέσσερα στοιχεία της φύσης», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ τάξης κατασκεύασαν δύο επιτραπέζια παιχνίδια για το δάσος και τα τέσσερα στοιχεία της φύσης (γη, νερό, αέρας, φωτιά). Το τμήμα Δ1 κατασκεύασε το επιτραπέζιο «Το φιδάκι του δάσους» και το τμήμα Δ2 κατασκεύασε το επιτραπέζιο «Παιχνίδι στο δάσος».
Οι μαθητές του κάθε τμήματος χωρίστηκαν σε 4 ομάδες (γη, νερό, αέρας, φωτιά) και αφού συγκέντρωσαν πληροφορίες σχετικές με το δάσος και το στοιχείο της ομάδας τους κατασκεύασαν τα επιτραπέζια παιχνίδια βασισμένοι στο κλασσικό παιχνίδι φιδάκι στο οποίο όμως πρόσθεσαν ερωτήσεις. Σχεδίασαν ένα ταμπλό με 100 τετράγωνα και ζωγράφισαν και κόλλησαν σε αυτό δέντρα, λουλούδια, ζωάκια, ποταμάκια και άλλα στοιχεία του δάσους τα οποία χρησιμοποίησαν για «σκάλες» και «φιδάκια». Από τις πληροφορίες για το δάσος και τα τέσσερα στοιχεία της φύσης δημιούργησαν χρωματιστές καρτέλες με ερωτήσεις τις οποίες τοποθέτησαν σε 4 θήκες διαφορετικού χρώματος στο ταμπλό (μία θήκη για κάθε στοιχείο). Είκοσι από τα εκατό τετράγωνα της διαδρομής αντιστοιχούν σε ερώτηση συγκεκριμένου χρώματος και στοιχείου, η οποία αν απαντηθεί σωστά δίνει τη δυνατότητα στο πιόνι να προχωρήσει κάποιες θέσεις μπροστά, ενώ αν απαντηθεί λάθος το πιόνι προχωράει κάποιες θέσεις πίσω. Νικητής του παιχνιδιού είναι αυτός που θα φτάσει πρώτος στο τέλος της διαδρομής.




Η μόλυνση του περιβάλλοντος - ανακύκλωση

Τάξη Ε΄       Σχολικό  έτος :2011 - 2012
Υπεύθυνη  εκπαιδευτικός: Καδή Κατερίνα
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς η καθηγήτρια των Αγγλικών του σχολείου Καδή Κατερίνα με τους μαθητές της Ε΄ τάξης και πάντα σε συνεργασία με τους δασκάλους τους Κίκα Γιάννη και Ζαχαράκη Θανάση, παρουσίασαν την εργασία τους με θέμα από την διδακτέα ύλη τους " η μόλυνση του περιβάλλοντος - ανακύκλωση". Οι μαθητές κατά την διάρκεια της χρονιάς ετοίμασαν πλούσιο υλικό, όπως αφίσες που τοιχοκολλήθηκαν στο χωριό, έκθεση φωτογραφίας και ζωγραφικής στο σχολείο, ενημερωτικά φυλλάδια που μοιράστηκαν στο κόσμο ,πανό, πλακάτ και πολλά άλλα. Επισκέφτηκαν τη Δημοτική Κοινότητα κα μοιράζοντας φυλλάδια, ζήτησαν από τους αρμόδιους να διαβιβάσουν στον Δήμαρχο το αίτημα τους ούτως ώστε να ξεκινήσει η ανακύκλωση στη Μ. Παναγία.   





Το νερό

Τάξη Ε΄       Σχολικό  έτος :2007 - 2008
Υπεύθυνος  εκπαιδευτικός: Παπαευαγγέλου Γιάννης
Επιλογή θέματος
Αφορμή για την επιλογή του θέματος υπήρξαν οι διάφορες ενότητες από τα μαθήματα του σχολείου αλλά και το φαινόμενο τις έλλειψης του νερού το καλοκαίρι στη κωμόπολη μας. Μετά από συζήτηση οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία να γνωρίσουν περισσότερα πράγματα για το νερό, για τη σημασία του για την ύπαρξη ζωής στον πλανήτη μας και για την ανάπτυξη των τεχνολογιών , για τη θέση του στη χριστιανική θρησκεία και για τις παραδόσεις και ότι άλλο  έχει σχέση με το νερό  .    
Οι στόχοι της εργασίας ήταν :α) να προβληματιστούν τα παιδιά για το υγρό της ζωής β) πώς έρχεται στα σπίτια τους γ) τη διαχείριση του δ) την καθαρότητά του ε) το ρόλο του στη ζωή στ) την ευαισθητοποίησή τους ως μελλοντικών πολιτών  ζ) την οικονομία και τον πολιτισμό .




Οι φίλοι μας τα δελφίνια

Τάξη  Δ1                         Σχολικό  έτος :20005 - 2006  
Υπεύθυνη  εκπαιδευτικός: Μαυρουδή Μαρία
Επιλογή θέματος
 Με αφορμή ένα ημερολόγιο που υπήρχε στην τάξη με τίτλο «Απειλούμενα είδη ζώων» , και με την εικόνα του δελφινιού να βρίσκεται ανάμεσά τους , τα παιδιά της Δ1 τάξης αποφάσισαν να ασχοληθούν με τα δελφίνια  και την προστασία τους
Στόχοι του προγράμματος
·        Η συνεργασία των παιδιών για τη συγκέντρωση των πληροφοριών .  
·        Η ομαδική επεξεργασία των πληροφοριών μέσα στην τάξη .
·        Η βελτίωση των γλωσσικών τους δεξιοτήτων.
·        Να ευαισθητοποιηθούν για θέματα που αφορούν την προστασία των ζώων που απειλούνται με εξαφάνιση .  
·        Να γνωρίσουν τον υπέροχο κόσμο των δελφινιών.
 Να αντιληφθούν τους κινδύνους που απειλούν τα δελφίνια και να βρουν τρόπους αντιμετώπισης αυτών .
·        Να γνωρίσουν γεωγραφικά τις περιοχές που δραστηριοποιείται το δελφίνι.
·        Να πληροφορηθούν για τη δράση περιβαλλοντικών οργανώσεων που ασχολούνται με την προστασία του περιβάλλοντος και των οργανισμών που ζουν σ΄ αυτό .
·        Να συνδεθούν οι γνώσεις των παιδιών με τα διάφορα μαθήματα του σχολείου .     
·        Να αναζητήσουν μύθους σχετικούς με το δελφίνι .
·        Να έρθουν σε επαφή με τη λογοτεχνία και τα οφέλη που αυτή προσφέρει
·        Να εκφραστούν καλλιτεχνικά με το θέμα. .

Η πορεία του προγράμματος

   Με τη βοήθεια κοινωνιογράμματος τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες εργασίας και ακολούθησε η συλλογή των πληροφοριών σχετικών με το θέμα . Στη συνέχεια ανά ομάδες επεξεργάστηκαν τα στοιχεία που είχαν συγκεντρώσει .
Παράλληλα , κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς , διαβάστηκαν λογοτεχνικά βιβλία σχετικά με το δελφίνι όπως    « Ο φίλος μου ο Δέλφινας» της Ν.Τζώρτζογλου . Τα παιδιά παρακολούθησαν DVD του National Geographic σχετικό με τα δελφίνια .
 Συνέδεσαν το θέμα τους με τα διάφορα μαθήματα του σχολείου. Έτσι στη γλώσσα ασχολήθηκαν με την εύρεση και επεξεργασία των πληροφοριών , έφτιαξαν τις δικές τους ιστορίες και τις εικονογράφησαν . Αναζήτησαν το δελφίνι στους «Μύθους του Αισώπου» , «Η μαϊμού και το δελφίνι» , «Ο τόνος και το δελφίνι» , «Το λιοντάρι και το δελφίνι» .  Ακόμη αναζήτησαν τα μαθήματα των σχολικών βιβλίων που αναφέρονται στα δελφίνια όπως «Ο Αρίων και το δελφίνι»  και «Το δελφίνι» από το ανθολόγιο.    
Στη γεωγραφία – εμείς και ο κόσμος αναζήτησαν τις περιοχές της μεσογείου αλλά κυρίως της Ελλάδας στις οποίες συναντώνται τα δελφίνια .  Γενικότερα η ενασχόληση τους με το θηλαστικό – δελφίνι τα ώθησε να δουν συνοπτικά και τα υπόλοιπα απειλούμενα είδη ζώων όπως ο λύκος , η φώκια , η χελώνα κ.ά.
Στην ιστορία θυμήθηκαν από την περσινή τους ιστορία το πόσο θαύμαζαν οι κάτοικοι της Μινωικής Κρήτης τα δελφίνια απεικονίζοντάς τα ακόμη και στους τοίχους τους .
Στα τεχνικά ζωγράφισαν το δελφίνι στο φυσικό του περιβάλλον και ασχολήθηκαν με γύψινες κατασκευές σχετικές με τα δελφίνια.



Οι δρόμοι του κρασιού

Τάξη  ΣΤ 1                         Σχολικό  έτος :2004 - 2005  
Υπεύθυνος  εκπαιδευτικός: Κλητσινίκος Δημήτρης

Η Εργασία μας αυτή ξεκίνησε το Φθινόπωρο του 2004 και ολοκληρώθηκε την Άνοιξη του 2005, λόγω της πλούσιας ύλης αλλά και του μεγέθους της ενότητας με την οποία ασχοληθήκαμε. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους αυτούς που μας βοήθησαν να συγκεντρώσουμε αυτό το υλικό και όλους εκείνους που μας έκαναν να αγαπήσουμε τα προϊόντα και τις παραδόσεις του τόπου μας. Αισθανόμαστε διπλά κερδισμένοι.





Άδεια Creative Commons
Αυτό το εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές .
Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού